Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wiankemarjolein - WaarBenJij.nu Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wiankemarjolein - WaarBenJij.nu

Aankomst Bangkok

Door: Wianke & Marjolein

11 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Aankomst Bangkok!

Op zondag 11 januari was het eindelijk zover! Onze reis van 3 maanden naar Zuidoost-Azië ging beginnen! We verzamelden ons op Schiphol en dronken nog even koffie met onze ouders en Marlies. We maakten foto's en namen afscheid! We waren er helemaal klaar voor en voordat we het wisten zaten we in het vliegtuig. De reis verliep goed en ondanks dat de tv schermpjes het niet deden maakten we ons eigen feestje wel in het vliegtuig. We kwamen allemaal oude muziek tegen op de iPad dus we vermaakten ons wel met de vengaboys, K3 en carnavalmuziek! Het scheelde niet veel of we liepen in de polonaise door het vliegtuig. We kwamen om 08:00 in Bangkok aan en alles ging heel snel. Voordat we het wisten hadden we onze bagage en zaten we in de taxi naar het hotel! We hadden ondertussen een nacht overgeslagen en merkten wel dat we niet meer zo scherp waren. Toch maar even slapen, wat eten en toen waren we er wel weer. Het hotel was erg groot en mooi. (Lees: 5 restaurants 4 sterren, 3 torens, 2 zwembaden en een skybar) Een vriend van Marjolein zat toevallig ook in Bangkok en nam ons gelijk mee de stad in! De eerste indruk van Bangkok was veel mensen, hoge gebouwen &het moeten oppassen voor je leven door de vele tuktuk's en scooters. Allereerst hadden we een tuktuk naar het Grand Palace, deze was alleen al dicht! Andere keer beter, het was toen wel tijd voor een lekkere welkomstcocktail op Koh San road. Gelukkig hadden we onze 'reisleider' anders hadden we het nooit gevonden! Die avond zijn we naar de Skybar geweest. Deze is bekend van The Hangover 2! De bar was op de 64e verdieping en het uitzicht was fantastisch. Een drankje hebben we maar even overgeslagen.. Het goedkoopste wijntje was 18 euro per glas!

Dinsdag hebben we de ochtend lekker niks gedaan bij het zwembad, even bijkomen van de jetlag! 'S middags hebben we wat boeddhistische tempels bekeken. Erg mooi en indrukwekkend. In elke tempel staan enorme gouden Boeddha's en er lopen monniken rond.

Op woensdag hebben we een fietstocht door Bangkok gedaan van 3 uur. Wees niet bang we zijn heel terug gekomen ;) We deden dit met een groep van ongeveer 15 mensen en hadden een hele leuke gids! Hij kwam uit Thailand en sprak voor een Thai heel goed Engels en zelfs ook wat Nederlands. Hij nam ons mee naar mooie, drukke en bijzondere plekken van Bangkok. Zo fietsten we dwars door China town, gingen we met de fiets op een boot met prachtig uitzicht en fietsten we door hele smalle straatjes. In deze straatjes woonden mensen in een soort hutjes en hadden ze het niet ruim. Het is erg mooi om te zien hoe gelukkig ze zijn met alles wat ze hebben. Ze vinden familie, vrienden en de buurt erg belangrijk. Ook waren er veel zwerfkatten en ondanks dat ze zelf weinig hadden zorgde ze hier ook nog voor! Verder zijn we in tempels geweest, kregen we fruit van een markt en de gids gaf veel informatie. Het was een hele indrukwekkende en mooie dag! !

Op dit moment zitten we op het vliegveld van Bangkok om naar onze volgende bestemming te gaan. We vliegen naar Krabi, een mooi schiereiland in het zuiden van Thailand! Het vliegticket kostte maar 23 euro (als dat maar goed gaat..) Zon, zee, witte stranden. We willen jullie verder niet jaloers maken hoor ;) Dit is dus een nieuwe bestemming, maar ook het verblijf is nieuw! We hebben afscheid genomen van ons luxe hotel in Bangkok en slapen vanavond in een hostel met waarschijnlijk veel meer backpackers! Ook pakken we het gelijk goed aan en slapen we op een zaal met 30 mensen! We zijn erg benieuwd, maar hebben er vooral veel zin in!

Liefs uit Thailand!!

• 15 Januari 2015 - 13:52

Marlies:

Heel erg leuk om te lezen!! Veel plezier daar! Dikke kus Marlies

• 15 Januari 2015 - 14:27

Donne:

Oh wat fijn, ben heel jaloers! Hier regen regen... en... nog eens regen;) enjoy!!

• 15 Januari 2015 - 15:36

Caroline:

Wat een belevenissen in een paar dagen.
    Dit kunnen alleen maar geweldige maanden worden!!
    Have a lot off fun!!
    Caroline xxx

• 15 Januari 2015 - 18:56

Klara:

Prachtig om dit te lezen en ons een beetje mee laten genieten! Xx

• 15 Januari 2015 - 21:45

John Pijpker:

Fijn om te horen dat het goed gaat en jullie het naar de zin hebben, iedere dag weer een nieuw aavontuur, 3 maanden lang, kan niet mooier. Blijf genieten en maak veel foto' en film,xxxx

• 15 Januari 2015 - 22:59

Eilke:

Jaloers hoor , ik wil dat ook zien !!!!

• 18 Januari 2015 - 13:58

Toos:

Heerlijk meiden wat genieten jullie vanmorgen van Cora via de app al een mooie foto van jullie gezien, wat zien jullie er stralend uit. Ga er lekker mee door wij doen het hier wel met druilerige rege.
    Liefs van Ge en Toos

• 18 Januari 2015 - 14:00

Cora :

Leuk om te lezen hoor meiden!
    We zijn benieuwd naar het vervolg! XX