Zuid & Noord Thailand deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wiankemarjolein - WaarBenJij.nu Zuid & Noord Thailand deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wiankemarjolein - WaarBenJij.nu

Zuid & Noord Thailand deel 1

11 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Sawadee,
Tijd voor een nieuw blog! We zijn ondertussen al in Sawadee ka.
Tijd voor een nieuw blog! We zijn ondertussen al in het noorden van Thailand, maar hebben nog genoeg leuke dingen meegemaakt in het zuiden voor een blog!;-)
De vorige keer eindigde we met het gaan naar Khao Lak met de lokale bus.. Nou dat was opzich al een avontuur! Pauzes van 1,5 uur op een busstation, mensen die op een rijdende bus springen ,backpacks die na de reis gigantisch naar vis stinken en dat soort dingen!
In Khao Lak zijn we een dagje met olifanten op stap geweest. Je hoort vaak verhalen over de olifanten die slecht behandeld worden in Thailand met trekkingen, daarom hadden wij speciaal iets uitgezocht waar de olifanten wel goed verzorgd en behandeld worden. Wel zo'n fijn gevoel! We vonden het ook echt geweldig! Stukje rijden op de rug van de olifant, kletsen met de mahout (verzorger), zwemmen met de olifant in de rivier en daarna de olifanten met bananen voeren! De dag erna zijn we naar de Siliman eilanden geweest. Dit was nog een verlaat verjaardagskado'tje van mij (Marjolein) aan Wianke. Na een heftig speedboottochtje kwamen we aan op de eilanden. Erg mooi! Net een zwembad en wit strand. De schommels op het strand maakte het plaatje helemaal af. Erg mooi, alleen jammer dat 1 miljoen jappen dat ook vonden, en het dus wel heel erg druk was!

Na Khao Lak gingen we naar Koh Tao. Dat is een eiland die vooral bekend staat om de goede en goedkope duikcursussen. Hier is Marjolein dan ook begonnen aan haar open water duikcursus. Dit was erg leuk! Eerst een hele dag theorie in een klaslokaaltje (dat was wat minder, ze herhaalde alles minstens 6 keer..) maar de praktijk maakte het helemaal goed! In totaal 4 duiken gemaakt vanaf een boot op allemaal verschillende spots. Hier heb ik heel veel verschillende soorten vissen en koraal gezien, maar ook een rog, zeeschilpad en schipswrak! En na 3 dagen duiken was ik geslaagd voor mijn open water duikbrevet!
In de tussentijd had Wianke een meisje uit Duitsland ontmoet waarmee ze een scooter gehuurd had en het eiland over is gecrosst. Het eiland heeft ook veel snorkel spots die ze heeft opgezocht. Daar ook heel veel mooie vissen en plekjes gezien! Het rijden hier is wel even wennen, want ze rijden links en de wegen zijn niet zo goed zoals in Nederland. Maar erg leuk dat je zelf overal naar toe kan gaan!
Tussen het duiken en snorkelen door hebben we ook nog een avond een pubcrawl gedaan. Dit was een kroegentocht over het eiland. Erg gezellig en leuk om met een grote groep op stap te gaan. Op het strand waren ook vuurshow's elke avond. Knap om te zien wat de locals allemaal met vuur kunnen! Na de show mocht je zelf ook nog touwtje springen met een brandend touw of limbodansen onder een brandende stok. (Geen zorgen mam, deze hebben wij maar even overgeslagen ;-)!)

In Koh Tao hadden we op onze dorm een andere Nederlander ontmoet: Malou. Met haar zijn we de dag erna ook op de Ferry gegaan naar Koh Phangan. Dit eiland is vooral bekend door (en hebben wij ook bezocht voor..) de grote Full Moon Party die daar elke maand word gehouden. Gewapend met neon shirtjes, bloemetjes in ons haar en bodypaint op onze armen en gezicht (nog bedankt Malou!) gingen we naar het feest. Het was erg gaaf! Een heel groot strand met een stuk of 8 area's waar overal andere muziek was. Verder waren de beroemde Thaise bucketjes natuurlijk weer aanwezig! Al met al een mooie afsluiter van Zuid-Thailand!