Krabi, Koh Phi Phi en Jungle! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wiankemarjolein - WaarBenJij.nu Krabi, Koh Phi Phi en Jungle! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van wiankemarjolein - WaarBenJij.nu

Krabi, Koh Phi Phi en Jungle!

Door: Wianke & Marjolein

25 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

Daar zijn we weer met een nieuwe update van onze reis! We hadden een goede vlucht van Bangkok naar Krabi. Vervolgens met de bus naar Aonang en hier sliepen we voor het eerst in een hostel en gelijk op een grote slaapzaal. Dit beviel allemaal prima en het is leuk hoe snel je contacten legt met anderen! We hebben de eerste avond wat gegeten met wat Amerikanen die we in hostel ontmoet hadden en kwamen met z'n allen op een leuk feestje terecht. Verder hebben we heel Aonang gezien en een stranddagje gehad. Toen stond Koh Phi Phi op het programma!

We gingen vanaf Krabi met de boot naar het eilandje Koh Phi Phi. Dit was ongeveer 2 uurtjes! We sliepen op een kleine slaapzaal met 12 mensen, maar ons hostel lag echt aan het strand. Hele mooie locatie dus! Koh Phi Phi is een klein eilandje en je kan lopend overal naar toe. Van tevoren hadden we al gehoord dat het een eiland was met veel feestjes en dit is ook echt zo. Elke avond zijn er op het strand grote feesten. Veel muziek, vuur, dansen en buckets. Aangezien ons hostel aan het strand lag werden we ook wel gedwongen om hier naar toe te gaan ;) Al was dit geen straf! We hebben leuke feestjes gehad en ook kennisgemaakt met de buckets! Dit is een emmertje die ze vullen met alcohol of wat je maar wilt. Zo hadden we bijvoorbeeld een Bucket Mojito! Daar liep je dan met je emmertje!
Maar naast het feesten hebben we wel veel van Phi Phi gezien. We zijn naar net vieuwpoint gelopen en hier kon je Phi Phi heel goed zien!
Daarnaast zijn we een dan met een longtailboot naar verschillende eilandjes geweest. Dit t was echt een super dag! We hebben veel mooie vissen gezien tijdens het snorkelen en zijn op prachtige strandjes en eilandjes geweest. Bijvoorbeeld "Maya Beach", dit is het strand waar de film "De beach" is opgenomen. Ook zijn we naar Monkey beach geweest. Het was erg leuk om jullie daar allemaal even te zien ;)

Van Koh Phi Phi gingen we weer terug naar Krabi! We gingen weer naar Aonang, omdat we vanaf hier met de boot naar Railay beach konden gaan. We sliepen 2 nachten in n hostel vlakbij het strand en in een leuke straat. We waren best moe van Phi Phi dus de eerste avond zijn we vroeg gaan slapen. De volgende dag met een longtailboot naar Railay beach. Dit is wat kleiner en gezelliger dan Aonang, maar ook duurder. We hebben een stuk gelopen en kwamen weer veel aapjes tegen. Aan het eind van de middag weer terug naar Aonang voor een lekkere Thaise maaltijd! ( rijst, kip, groente, sausje en cashew noten) Savonds twee meisjes uit Australië ontmoet die dezelfde plannen hebben als ons. We hebben elkaars gegevens dus wie weet zien we elkaar in Cambodja of ergens anders!

Na Aonang vertrokken we met de bus naar Khao Sok! We sliepen drie nachten in een lodge op palen en keken uit op de rivier! De man die ons huisje liet zien zei heel normaal: Deuren dicht en op slot houden hoor, want anders heb je een aapje in je huisje. Maar wij vonden dit maar al te leuk dus we legden oreo koekjes op ons balkon om ze te lokken! En jawel de volgende ochtend waren ze weg! Marjolein was hier niet helemaal fit en had wat last van haar keel en ook waren we beide wat moe dus deden het rustig aan! Beetje lezen, rondlopen, zwemmen, etc. Toen we ons wat beter voelden hebben we het national park bezocht. Heel bijzonder, want je hebt echt het gevoel dat je in de jungle loopt. In dit park zitten apen, slangen, olifanten, tijgers en varkens. Maar wees niet bang we hebben geen enge dieren gezien. (Alleen veel vogels, vlinders en een leguaan van ongeveer een meter groot. En natuurlijk de mooie natuur en watervallen!

Op dit moment zitten we in de bus naar Khao Lak! We zitten in een lokale bus. Ook wel eens leuk (het stinkt alleen een beetje naar vis)! We houden jullie op de hoogte!

Liefs!

• 27 Januari 2015 - 18:44

Cora:

Weer leuk om door te lezen hoor meiden, blijf genieten!

• 08 Februari 2015 - 20:09

Caroline:

Hé meiden,weer een leuk verhaal!
    Vervelend hoor die emmers Mojito

• 08 Februari 2015 - 20:16